2002. május

Hír-mozaik

Kötelező iszlámoktatás

Kalifornia államban egyre több szülő kerül összetűzésbe a helyi és az állami hatóságokkal a tantervben előírt intenzív iszlámtanulmányozás miatt. A világvallások megismerése ugyanis államilag előírt követelmény a hatodikos és a hetedikes általános iskolások számára. Sokan gondolják azonban úgy, hogy a kötelező óraszám az iszlám kapcsán indokolatlanul eltúlzott. A tiltakozó szülők és tanárok szerint a világtörténelmi tankönyv amúgy is körvonalazza az iszlám eredetét, korai terjedését, továbbá részletesen beszámol Mohamed életéről is. A gyerekeknek mindezeken túl részletesen tanítják a Koránt és az iszlám vezérelveket tartalmazó Szunnát. A szakértők rámutatnak, hogy a történelmi betekintést messze meghaladó elemzésben egyes muzulmán hitelemek tényként vannak feltüntetve, sőt a vonatkozó tankönyv végső kijelentésként mutatja be a Koránt, Mohamedet pedig végső Prófétaként. A tanórák során a gyerekek interaktív játékban is részt vesznek, amelynek során nevet választanak maguknak, és muzulmánként viselkednek. Az Interact vállalat által létrehozott iszlám szimuláció segítségével a gyerekek így nem csupán az iszlám eredetét tanulják meg, hanem azt is, hogyan kell muzulmánként gondolkodni – figyelmeztetnek az aggódó szülők, akik értetlenül állnak az előtt, hogy a kaliforniai tanterv kereszténységről szóló fejezete miért múlja jócskán alul az iszlám megismertetését.

(CBN)