2005. június

Aktuális

Médiakereszténység az USA-ban

A hívők fele otthon marad

Egy a Barna Research Group által végzett felmérés szerint az amerikaiak 56 százaléka vesz részt rendszeresen istentiszteleten. Nagyjából ugyanilyen arányban vannak azonban azok, akik szellemi megtapasztalást elsősorban a keresztény médiából szereznek. Az újjászületett hívők több mint kétharmada, az evangéliumi keresztények 90 százaléka, a tradicionális felekezetek tagjainak közel fele és a gyülekezeten kívüliek több mint egyharmada jut információhoz a keresztény médiából. A keresztény rádiócsatornák hallgatottsága az elmúlt egy évtizedben fokozatosan csökkent, de még így is a gyülekezetbe nem járó felnőttek majdnem egynegyede hallgat keresztény rádióadót (17 millió fő). A keresztény tévé népszerűsége változatlan. A felnőtt lakosság csaknem fele kíséri figyelemmel az egyházi műsorokat. Az újjászületett keresztények kétharmadát, a nem keresztények 30 százalékát kötik le az ilyen témájú programok. Barna szerint az internet az egyetlen olyan tömegkommunikációs eszköz a vizsgáltak közül, melynek közönsége nem csökkent vagy stagnált, hanem gyarapodott 1992 óta. A keresztény weboldalakat főképp a fiatalabbak, a nyugati államokban élők és az afroamerikaiak böngészik. A keresztény magazinokat a lakosság 35 százaléka, a keresztény írók könyveit a felnőttek egyharmada olvassa.

(BRG)